כניסה |
מרכז הידע
טקסט חופשי
​​כלי זה מציע הליכה בעקבות סיפורי מקרה, המובילה לאבחון ארגוני ממוקד ביחיד – כדי לאפשר אבחון יעיל ובר-הכלה במציאות הבית ספרית המורכבת. בעזרת שלושה מחוונים תוכל להתחקות אחר מסלולם של היחידים, הצרכים שלהם והמידע עליהם בתוך המערכת הבית ספרית; לאפיין בעלי תפקידים... המשך

​צוותים רבים עובדים בבית הספר, אבל לא כל צוות הוא קהילה מקצועית לומדת. הכלי שלפניכם יתאר את המאפיינים של קהילה מקצועית לומדת וייתן בידיכם תשתית ידע בסיסית וכלים יישומיים להובלה ולביסוס של קהילה מקצועית לומדת בבית ספרכם. המשך

​ הסקו"פ (סקר קוהרנטיות פנימית) הנו שאלון מקוון למורים הנועד לסייע למנהל בית הספר להעריך את האופן בו מתנהלת הלמידה בבית הספר ואת התהליכים התומכים בה. תוצאות השאלון יכולות לשמש למנהל בית הספר כבסיס לקבלת החלטות על בשלות בית הספר לבצע תהליך שינוי משמעותי, או... המשך

אחת השאלות המרכזיות שחשוב לשאול בעת תכנון תהליך שינוי והובלתו היא מה מניע את השינוי שלכם? במילים אחרות: מהן האסטרטגיות שאתם נוקטים בבואכם להוביל תהליך שינוי? האם אלה האסטרטגיות האפקטיביות ביותר לשינוי מוצלח? הכלי שלפניכם מציג מנועי שינוי אפקטיביים ומנועי... המשך

​במעגלי ראו"ת אסופת כלי עבודה המכַוונים להתמקדות בתלמיד היחיד. מתוך התבוננות מערכתית בידע המקצועי ובמשאבי ההוראה והתמיכה הקיימים בבית הספר נוצר תהליך המתבסס על פרקטיקות בית ספריות רווחות ומשלב ביניהן – כדי לקדם תהליך של שיפור מתמיד עם התלמידים. המשך

​מנהל בית הספר נדרש להתמודד עם כמות חסרת תקדים של נתונים – הישגי התלמידים, רשימות נוכחות, מדדי אלימות, סקרים, נתונים דמוגרפיים, הנחיות, נהלים ועוד. במצב זה, בו קיימת לעתים "הצפה" בנתונים, הופכת משימת עיבוד הנתונים והפיכתם לידע משמעותי להיות קשה. לעתים אף נדמה... המשך

הפיתוח שלפניכם נועד "להפיח חיים" במושג מנהיגות פדגוגית, על ידי הצגת בסיס ידע ראשוני, עדכני ומבוסס-מחקר, אודות מספר פרקטיקות הוראה מיטביות בכיתה. מנהל בית ספר זקוק לבסיס ידע פדגוגי, שיאפשר לו: לקיים תצפיות מושכלות בשיעורים ולתת משוב מקצועי למורים; להנהיג... המשך

ניסוח חזון ומימושו הם מאבני היסוד של מנהיגות בית ספרית – מנהיגות פדגוגית ומעצבת כאחת. לפניכם מערך למידה שמטרתו לסייע למנהל להוביל תהליך של יצירת חזון בית ספרי ומימושו. במסגרת מערך זה נברר מהם מרכיבי החזון, נעצב תהליך ליצירת חזון ומימושו בבית הספר, ונציע כלים... המשך

מנהלים ואנשי חינוך מתמודדים תדיר עם הדילמה שבין התמקדות במשימה או שימור מערכות יחסים. הם חוששים שביקורת מקצועית על תפקוד וביצוע משימות תעורר מתחים וקונפליקטים, וזאת מתוך הנחה שפתוחות בפניהם שתי דרכים בלבד לפתרון בעיות – גישה קשה וגישה רכה. כלי השיחה הפתוחה... המשך

ניהול סיכונים מתרחש כל הזמן בארגונים עסקיים ובבתי ספר, אם כי בעולם הניהול הבית ספרי מדובר עליו פחות מאשר על "פתרון בעיות" ו"ניהול דילמות". הכלי לניהול סיכונים המוצג כאן נועד לאפשר היכרות ראשונית עם המושג ועם כלים נלווים, ולתת בידי מנהלים מיומנות ניהולית... המשך

מוצגים 1 עד 10 תוצאות חיפוש מתוך 247
1  2  3  4  5  ... >>